ספרות, הורות, ביקורת, דיעות

מסע הגיבור ומסע היוצר – קורס כתיבה חדש למתקדמים.

 

אשת1

  אני שמח להודיע לכם על פתיחת קורס מתקדמים בהנחייתי, במסגרת פרטית. הקורס יימשך במשך 12 מפגשים, בשעות 10.00-13.00 בבית הספר למקצועות הפרסום ע"ש תרצה גרנות ז"ל, ACC, בשדרות יהודית 35 בתל אביב, תאריכים הבאים: ימי ראשון 25.6.17, 2.7.17, 9.7.17, 16.7.17, ואז ימי שלישי 25.7.17, 1.8.17, 8.8.17, 15.8.17, 22.8.17, 29.8.17, 5.9.17 ו- 12.9.17.

     עלות הקורס: 1800 ₪. ניתן לשלם בשלושה צ'קים או במזומן. לא ניתן לשלם בכרטיס אשראי. מחיר הנחה מיוחד למשלמים מראש בהעברה בנקאית: 1500 ₪.

     בקורס הקודם למדנו לעשות שימוש בחומרים אישיים כבסיס לסיפור/תסריט. בקורס זה נצא למסע של תהליך יצירתי שלם – נמצא רעיון, נחקור ונפתח אותו בדרכים שונות.

     ההשתתפות בקורס מחייבת שימוש במחשב וכתיבה בכיתה ובבית. ישנם שיעורים שתידרשו להביא אליהם דברים ספציפיים. אנא שימו לב לרשימה בסילבוס. לשיעור הראשון עליכם להביא כתבי-עת ועיתונים ישנים ומספריים לגזירה.

     את עבודות הבית עליכם לעלות, כבעבר, אל אתר האינטרנט www.isheinfeld.com

הפורום שלכם סגור בפני גולשים אחרים.

     יש להגיע לכיתה עם מחברת ספירלה CAMBRIDGE צהובה עם שורות (15X22 ס"מ) ועט פיילוט כחול.

סילבוס

המפגש הראשון – תחקיר ופיתוח רעיון – מהי היצירתיות, רעיונות מתנגשים, איסוף רעיונות, תצפיות, הקשבה, התבוננות, הכתיבה כפקידות של המוזה.

למפגש יש להביא כתבי עת ועיתונים ישנים, מספריים לגזירה ו – 6-10 תיקיות קרטון דקות A4 לתיוק.

המפגש השני – האירוע המחולל, מבנה העלילה ושגרת הכתיבה – זמן היצירה, פתרון בעיות, סיועו של התת-מודע, איך לזמן את המוזה, מחולל הרעיונות.

למפגש יש להביא מלבד מחברת הכתיבה הקבועה עוד בלוק צהוב דק שלם או חבילת כרטיסיות בגודל בינוני.

המפגש השלישי – המערכה, הסיקוונס, הסצנה והביט וכן השראה וחשיבה יצירתית – חפצים וטקסים אישיים, חשיבה דיברגנטית וחשיבה קונברגנטית, מה עושים כשנתקעים עם סצנה.

המפגש הרביעי – פתיחות. מהן ההבטחות שמבטיחות פתיחות לקוראיהן. מה צריך להיות כלול בפתיחה, מהי פתיחה רעה. וכמו כן – למה אנחנו כותבים? איך תמצא את הנושא שלך? מהי ראיית עולמך? מתי עברת את 'קשת הגיבור'?  איך תעבירו את תפיסת חייכם לקולנוע/לספרות/לתיאטרון?

המפגש החמישי   – הפרוטגוניסט, האנטגוניסט, ופיתוח הקונפליקט. אמצע הסיפור ותחנותיו.

המפגש השישי –  תיאור, דיאלוג וסיפר. מה תפקודם ומה היחסים ביניהם.

המפגש השביעי – תחנות הסיפור המיתי א' – הגיבור בעולמו הרגיל, הזימון להרפתקאה, הסירוב לזימון, המפגש עם המורה החכם, האימון והלימוד לפני היציאה למסע, שלוש מתנותיו של המורה החכם.

המפגש השמיני – תחנות הסיפור המיתי ב' – חציית הסף הראשונה, מבחנים, בעלי ברית, אוייבים, ההגעה למערה הפנימית, הניסיון הקשה ביותר, התמודדות כמוות ולידה מחדש, הצל/האנטגוניסט, הניצחון, הפרס, ההתגלות והתנפחות האגו, הדרך חזרה, תקומתו של הרע והסתערותו הנואשת, המרדף והשיבה הביתה.

המפגש התשיעי –  דמויות המסע – הגיבור, המורה החכם, שומר הסף, המבשר, משנה הצורה, הצל, הנוכל/מאחז העיניים. מדיטציית המסע.

המפגש העשירי – תחבולות הסיפר.

המפגש האחד-עשר – מהו סגנון, איך נוצר סגנון אישי, וכן – איך יוצרים בסיפור מתח, מהי ספרות מתח ומהם חוקי המותחן והמותחן הפסיכולוגי.

המפגש השנים עשר – עקרונות בשכתוב ועריכה, ועוד על מהות החוויה האסתטית.

לפרטים ולהרשמה:

 אילן שיינפלד, טל' 0522-300098. ilan@isheinfeld.com

שלכם,

אילן שיינפלד.

מודעות פרסומת

תויג כ: , ,

יש לו קטגוריות ב:הוראת כתיבה, יצירתיות, כללי, תהליך היצירה

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: