ספרות, הורות, ביקורת, דיעות

ילדים מבשלים

אתמול, כשקמתי משנת הצהריים, ידעתי שיש לי רק שעתיים עם הילדים לפני שעלי לנסוע ללמד בבית הסופר. ונורא התחשק לי לחזור הביתה לעוגה ביתית.
אז הוצאתי את הקערית שבה אני אוסף את שיירי התפוחים של ילדיי, והכנתי עוגת תפוחים.
עכשיו ככה. מיכאל ודניאל אוהבים מאוד תפוחי עץ. הם אוכלים לפחות אחד לפני הצהריים, ובדרך כלל מבקשים עוד אחד אחר הצהריים או בלילה. בלילה הם תמיד מבקשים. מיכאל תפוח שלם, דניאל תפוח מפולח לפלחים. ובכול פעם שאנחנו יוצאים מן הבית, אפילו אם זה רק לגן שעשועים קרוב, אני לוקח איתי שקית ובה תפוחי עץ, סכין, פריכיות ועוד משהו.
אבל הם בדרך כלל אוכלים רק את מחצית התפוח. סוללים בו שביל אמצעי יפה בשיניהם החדות, ומותירים כמעט חמישים אחוז מן הפרי אחריהם. זו הסיבה שהולכים אצלי 3-4 ק"ג תפוחי עץ בשבוע. וזו הסיבה שאני אוגר שיירי תפוחים.
אז כשאני מוציא אותם מן המקרר, אני מוריד מעליהם את השכבה החומה, מנקה וחותך אותם לקוביות. ואז מחפש מתכון לעוגת תפוחים מהירה, שאוכל להמיר בו את הסוכר בסוכרלוז או בממתיק אחר.
וכמו תמיד אני מגיע ל"אוכל עושים באהבה," הבלוג של ניקי.ב. כאן.

אין לי מושג מי זו ניקי ב. דבר אחד אני יודע. היא מבשלת כמו פושטקית והיא מעולה במה שהיא עושה. היא כמוני. לא מתפנפנת עם אוכל, לא מתעכבת במין כפיינות אנאלית על עיצובו. למי בכלל יש זמן לזה, כשאתה מולטי-טסקינג כמוני, ובייחוד כשאתה הורה יחידני. היא פשוט מודדת, מערבבת וזורקת לסיר או לתנור. ותמיד זה יוצא בטעם גן עדן.

זו גם הסיבה לכך, שבכול פעם שאני מחפש מתכון למשהו באינטרנט, אם אני מוצא כזה באתר שלה – אני מיד פונה אליו. כי היא לא מפספסת.

אז עשיתי עוגת תפוחים מהירה לפי המתכון של ניקי. ערבבתי בין קמח חיטה מלא לבין קמח שיפון מלא, המרתי את הסוכר בממתיק. הוספתי גם אגוזים טחונים. וקצת חלב. ויצא נהדר.

באותו רגע נזכרתי בכלים להכנת עוגיות בצורות שונות, שקניתי בחנות 'גולף' במגדל שלום לפני חודש, במחשבה על החורף הקרב. הנה הזדמנות להכין עוגיות עם בניי. חורף, והתנור כבר ממילא חם, ויש זמן לעשות איתם משהו לפני שאסע ללמד.

חיפשתי מתכון לעוגיות חמאה, ושוב הגעתי לאתר של ניקי ב. הזמנתי את הילדים לשולחן, עשינו יחד בצק, השטחנו אותו שוב ושוב במערוך, ואחרי כן הראיתי להם איך ליצור בו צורות של לב וכוכב, ארנבת ואיש ועוד. הם השתגעו מהנאה,וכמובן גם פיזרו איש על רעהו קמח וטעמו בצק והשתוללו בשמחה.

עוגיותעושה עוגיות1עושה עוגיות2הסבא שלהם הגיע בדיוק בנקודת זמן אידיאלית כדי לקחת אותם לאמבטייה לרחצה.

הוצאתי את העוגיות מן התנור והצצתי בשעון. נותרה לי חצי שעה. יאללה, אמרתי לעצמי, נצל את הזמן שהם באמבטייה ותכין להם פיצה. אז מיד הכנתי בצק לפיצה ושמתי עליו את מרכיביה, והכנסתי אותה לתנור.

כך יצא, שבשעתיים אפיתי עוגה, הכנתי עוגיות חמאה נפלאות עם הילדים והוספתי על זה גם פיצה. הספק נאה לאחר צהריים אחד.

הערב היינו אמורים ללכת לשיעור שחיה ב'עולם המים' ברמת גן. אבל אני בקושי ישנתי הלילה, כי דניאל בא למיטתי והעיר אותי כמה פעמים, עד שהתעוררתי ברבע לחמש לפנות בוקר, אחרי פחות מארבע שעות שינה מרוסקות, וכבר לא יכולתי לישון.

הרגשתי איום ונורא. לימדתי, טיפלתי בילדים. אבל בצהריים צלצלתי לאבא שלי ואמרתי לו שאני מבטל את השיעור. שאני מרגיש נורא. ובלבי אמרתי לעצמי, שעלי לשמור על עצמי. לא לאמץ את עצמי כול כך.

נשארנו בבית.

את חלקו הראשון של הערב בילינו כשהילדים מול סרט ילדים בטלביזיה ואני מחליף את מגירות בגדי הקיץ, שארזתי למסירה, בבגדי חורף.זה לקח כשעתיים, רק כי הרוב כבר מקופל ומוכן לי מן הפעם האחרונה שעשיתי כן.

אחרי כן מיכאל ביקש דייסה. נורא שמחתי, ומיד חיפשתי מתכון באינטרנט. כמובן שהגעתי שוב לאתר של ניקי. הכנתי את הדיסה הזאת, שיצאה מעולה. לילדים הכנתי עם סוכר, ולי עם ממתיק בנפרד. אהבתי את הראש של ניקי, להפתיע את הילדים בהפתעות, אז קפצצי למכולת, הבאתי ממנה חבילת 'עדשי שוקולד,' וכשהדיסה היתה מוכנה סידרתי פרח מחמישה עדשים בכל קערה, ועליו בזקתי פתותי שוקולד וסוכריות של עוגה.

הילדים היו מאושרים. הם החליטו על פיקניק בחצר, וישבו בה, אוכלים.

אלא שהם אכלו רק את הסוכריות. ובקושי נגעו בדיסה. ואז ביקשו עוד סוכריות עדשים, ואני סירבתי.

וכשניגשתי לשירותים לרגע, דניאל הלך לשיש, נטל ממנו את חבילת עדשי השוקולד ושפך את כול כולה, חצייה בקערית שלו וחצייה בקערית של אחיו. ועוד נעמד מולי צוהל עם השקית הריקה ביד.

דניאל, אני מאוד כועס עליך, אמרתי לו. אסור לך לקחת לבדך סוכריות, אחרי שאני אמרתי שלא תאכלו יותר.

אמרתי זאת בקול תקיף. לא צעקתי. אבל הייתי תקיף.

והילד פרץ בבכי.

יצאתי החוצה, אספתי את הקעריות שלהם וזרקתי אותן לפח.

עכשיו שניהם בכו, ואילנה יצאה החוצה לראות מה קורה, והציעה להם להזליק זיקוקים, כדי להסיח את דעתם מן הבכי.

כששבו הביתה, מיכאל הציע שנכין סלט.

שמחתי מאוד. הוצאתי גזר, מלפפון ועגבניה, שמתי בפני כול ילד קרש חיתוך וסכין חיתוך אמיתי, חתכתי את הגזר ואת המלפפון לרצועות ארוכות, שיהיה להם קל לאחוז אותן באצבעותיהם, ויראו היכן הסכין ביחס לאצבעות שלהם, ואת העגבניה לחצי, מאותה סיבה, ואז נעמדתי מעליהם, מסייע פעם לזה ופעם לאחיו, עד שמילאנו קערה קטנה בירקות חתוכים.

הוספתי לקערה שמן זית ומלח, הוצאתי פריכיות אורז וקוטג' והתיישבנו לאכול.

אה, איזה טעים זה הסלט שהילדים שלי הכינו, התענגתי בקול על ארוחתי.

הילדים שמחו מאוד, ואכלו נהדר.

ואחרי כן התקלחו, ובחרו סיפור, מיכאל את 'הענק הגנדרן' ודניאל את 'הספר של דניאל,' שכתבתי לכל אחד מהם, עם סיפור לידתם, וקראנו את שניהם, וסיימנו את הערב הזה, הביתי והמענג,בסיפוק גדול.

ואני אמרתי לעצמי, שלא נורא שלא נסענו לשיעור השחייה היום, כי זה נתן לנו ערב שלם יחד, בפעילות משותפת. וזה הרבה יותר חשוב.

חוץ מזה, במהלך האפייה והבישול שלנו יחד עבדנו עם חומרים שונים, ותרגלנו יכולות מוטוריות שונות, בעיקר תנועות עדינות. בזה אני נמצא כעת עם דניאל. מלמדו לרסן את כוחו הפיזי הרב, למקדו, לייעל את עבודתו עמו.

ואני בהחלט רואה תוצאות.

הרגע הנוגע ללב היחיד הערב היה, שממש לפני שהלכנו למיטות מיכאל הפציר בי שדניאל ואני נשחקאיתו במטבח הצעצוע, שכליו היו פרושים על הארץ ממשחקי עם דניאל, בזמן שמיכאל היה קצת אצל ענת ואילנה. ואני אמרתי לו שלא, שאני עייף מדי ורוצה כבר ללכת לישון. וכשאספתי את כלי המטבח לתיבתם הוא פרץ בבכי והשתטח על השטיח.

ואני רכנתי אליו, ואמרתי לו שזה לא נגדו, שאני פשוט עייף מאוד, ושנשחק במטבח מחר.

ואז הזמנתי אותו לבחור ספר לקרוא במיטה, והוא מיד חדל מבכיו ורץ למדפי הספרים. כי לשמוע סיפורים הוא מאוד אוהב.

שיהיה לכולכם לילה משביע וטוב.

אה, והעוגיות הבאות שאעשה הן עוגיות ג'ינג'ר. מטורף על זה.

תויג כ: , , ,

יש לו קטגוריות ב:הורות, הורים וילדים, חד הורי, חד הוריות, פונדקאות

4 תגובות »

  1. השיתופים האלה שלך הם עונג צרוף!

  2. מחפשים פה מורה לכתיבה. יש לך הצעות

להשאיר תגובה

