הצילו את הילדים!

הבוקר, כששמעתי ברדיו שהייתה עוד רעידת אדמה חזקה בנפאל, ובשלה ארבעה הורים ישראלים תקועים במכונית עם ארבעה פגים בני יומם, אחרי שניתקו אותם בשיניהם מן החוטים שחיברו אותם לאינקובטור ורצו למכוניתם, נתקפתי באימה. אחרי כן, כששמעתי שיחה של יעל דן עם אחד האבות, בגלי צה"ל, פרצתי בבכי.

אז עוד לא ידעתי, שאחד האבות האלה הוא חברי יואב אילני, שכרגע שמעתי את קולו מדבר שוב בגלי צה"ל, מספר על רגעי האימה שחוו וכיצד הם שוהים כבר שעות ארוכות בתוך מכונית, מסביבם הריסות, גוויות ואלפי חולים, ובידיהם פגים שמשקלם לא יותר מ 1700 גרם כל אחד.

יואב אילני הוא אחד מחבריי. אנחנו מלווים איש את רעהו שנים, ודרכינו השתלבו במהלך הפעילות שלנו למען הקהילה. לכן, מזה שנים אני יודע על כמיהתו לילדים, ועקבתי אחר הניסיונות החוזרים ונשנים שלו ושל בן זוגו להיות להורים. יואב ובן זוגו עברו כמה וכמה ניסיונות פונדקאות שכשלו, עד שהצליחו להשלים את ההריון, ממנו נולדו להם כעת בן ובת, בנפאל, שני פגים קטנטנים, הזקוקים לטיפול רפואי דחוף ולהשגחה מתמדת.

אני יודע זאת, כי לפני כמה חודשים נפגשנו ברחוב באקראי. אני הייתי עם בניי, מיכאל ודניאל, שנולדו בפונדקאות בהודו, ויואב סיפר לי על עוד ניסיון העברה של עוברים שנכשל. עודדתי אותו במילים שבהן עודד אותי חברנו המשותף, עופר אליסון, שהדריך אותי במסע הפונדקאות שלי בהודו, ואמר לי אז, שהפונדקאות היא כמו רכבת הרים. אתה עולה ויורד בה, אבל לבסוף מגיע. יואב חייך, הודה לי על דבריי והתרגש מאוד למראה הבנים שלי.

עכשיו הוא יושב במכונית, בעיר חרבה, מול בית החולים שקירותיו נסדקו וציודו הושחת, ובידיו ובידי בן זוגו שני התינוקות, שייחלו וציפו להם במשך שנים.

הוא אחד מארבעה הורים, שהתחננו בפני ראש משלחת הסיוע הישראלית לנפאל, שיעלו אותם על המטוס, אשר שב היום לפנות בוקר, זמן מועט לפני רעידת האדמה החדשה, לישראל. הם סורבו, בשל אי האפשרות להוציא מנפאל תינוקות, שזהותם הישראלית לא אושרה עדיין. זה קצת לא ברור לי, שהרי כך בדיוק נעשה בחילוץ הקודם – מטוס הביא ארצה את התינוקות על הוריהם, ותהליך הבדיקה הגנטית, שרק אחריה ניתן לאשר שהם הוריהם ולהוציא להם דרכונים ותעודות זהות ישראליות, הושלם כאן. מדוע, אם כן, הותירו אותם שם, נתונים לחסדיה של האדמה הרועדת הזאת?

אבל אינני מחפש כעת שום הגיון או הסברים. כרגע כל מה שאני מבקש הוא שתתפללו בעבור יואב ובן זוגו ושאר ההורים הישראלים, היושבים שם עם פגיהם בתוך מכונית – ושכל אחד ואחת מכם, שיש לו או לה גישה לכלי תקשורת או למשרדי הממשלה הרלבנטיים, ירים טלפון ויפעיל לחץ למען הבאתם ארצה ללא דיחוי. אם הפגים האלה לא יטופלו בשעות הקרובות, יש סכנה ממשית לחייהם, ואזי, דמם בראשה של ממשלת ישראל וכנסת ישראל, שטרם סיימו את התיקון לחוק הפונדקאות, ואת תיקון אי-השיוויון בחוק זה – המחייב ישראלים כמוני לנסוע לנפאל כדי להביא לעולם את ילדיהם.

אל תסיטו את עיניכם מן המראה הזה, אל תדחיקו אותו, אל תעברו על הפוסט שלי בלי פעולה – מפני שפניו המכוערים של אי-השיוויון לקהילה ההומוסקסואלית, בכול הנוגע להבאת ילדים לעולם ועוד בהרבה תחומי חיים נוספים – ניבט אליכם כעת מפניהם המיואשים של יואב ובן זוגו, וחבריהם, ומעיניהם האלמות של ארבעה פגים, הזקוקים להצלה.

להשאיר תגובה

